28. feb. 2010

”Ikke så meget sniksnak.” ”Sniksnak?” ”Ja, sniksnak.” ”Hvad mener du med det?” ”At du vrøvler.” ”Hvorfor?” ”Fordi du siger, at du ikke kan løse dine matematikopgaver.” ”Men det kan jeg jo ikke!” ”Jo, du kan.” ”Nej, det er jo derfor, jeg spørger dig.” ”Sæt dig ned og koncentrer dig, så går det nok.” ”Men jeg har siddet og svedt over dem i tre timer! Hvorfor kan du ikke bare hjælpe mig?” ”Fordi jeg er træt. Jeg har været på arbejde hele dagen, og jeg orker ikke at skulle sidde og regne lige nu.” ”Men senere så? Jeg skal aflevere i morgen og har kun i aften til at få opgaverne færdige!” ”Måske. Du må lære at være lidt mere forudseende, dreng. Hvis jeg skal hjælpe dig, nytter det ikke, at du kommer dagen før med det.”

1 kommentar:

Andreas Straarup sagde ...

Første del af et bidrag til Ovids Oval, hvor kravet er, at ordet "sniksnak" skal indgå.